Land Rover Assistance

Hulp onderweg: Land RoverAssistance

Mocht u onverhoopt eens met pech worden geconfronteerd, dan biedt Land Rover een zeer uitgebreide en hoogwaardige noodhulp, die zorgt dat u snel en efficiënt weer op weg wordt geholpen.

In vrijwel alle Europese landen kunt u tot drie jaar (max. 100.000 km) na de afgiftedatum van het kenteken van uw auto en 24 uur per dag gratis rekenen op de best denkbare mobiliteitsgarantie. Onze technici komen ter plaatse en maken uw Land Rover weer rijklaar.In geval van nood

In geval van pech kunt u contact opnemen met onderstaande telefoonnummers:

Vanuit Nederland: 020 - 851 22 82

Vanuit het buitenland: +31 - 20 - 851 22 82

Alle medewerkers spreken en verstaan meerdere talen en zullen binnen de voorwaarden van de hulpverlening al het mogelijke doen om u optimaal te helpen. Wij verzoeken u in een pechgeval zelf geen maatregelen te nemen die Land Rover Assistance ook voor u kan uitvoeren. Extra kosten die u dan maakt, kunnen namelijk niet worden vergoed.

Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben wanneer u belt:

  • Uw naam of de naam van de eigenaar van de auto;
  • Ue plaats waar de auto zich bevindt;
  • Het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent;
  • Het chassisnummer/kenteken/model van de auto;
  • Een beschrijving van het probleem.

Reparatie op locatie

Land Rover Assistance stuurt een gespecialiseerde monteur naar u toe, die zal proberen uw auto direct ter plaatse te herstellen en weer rijdend te maken. Zo verliest u geen tijd en kunt u uw reis meteen weer voortzetten.

Vervoer naar Land Rover dealer in de buurt

Kan uw auto niet direct ter plekke worden hersteld? Dan zorgt Land Rover Assistance dat auto en inzittenden kosteloos naar de dichtstbijzijnde Land Rover dealer worden gebracht.

Snelle levering van onderdelen

Niet voorradige onderdelen worden, wanneer noodzakelijk, in opdracht van Land Rover Assistance verzonden naar de dealer die de reparatie uitvoert. Normaal gesproken duurt deze levering niet langer dan 24 uur.

Kostendekking

Bevindt u zich in het buitenland en kan uw Land Rover niet op dezelfde dag worden gerepareerd? Dan zorgen wij ervoor dat u daar zo weinig mogelijk hinder van ondervindt. Land Rover Assistance zal dan het volgende organiseren en vergoeden:

  • Vervangend vervoer (autohuur, trein of lijnvlucht - afhankelijk van reisduur)
  • Hotelkosten (viersterren of gelijkwaardig - tot maximaal zeven dagen binnen
  • Europa, of maximaal twee dagen wanneer pech in land van registratie)
  • Repatriëring van uw auto (wanneer reparatie langer dan vijf werkdagen duurt)
  • Douanerechten (wanneer reparatie van uw auto in het buitenland niet rendabel blijkt)

Geldigheid

Land Rover Assistance is geldig in de volgende Europese landen: Andorra, België, Bulgarije, Denemarken (excl. Faeröer-eilanden), Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Hongarije, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Kroatië, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (excl. Madeira), Republiek Ierland, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Balearische en Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (Europees deel), Vaticaanstad, Zweden en  Zwitserland.

Voorwaarden

De Land Rover Assistance dekking is alleen geldig voor Land Rovers waarop Land Rover Assistance van toepassing is. Begunstigden die zijn gedekt door Land Rover Assistance zijn de eigenaar, gebruikers of passagiers die binnen Europa in het gedekte voertuig reizen op het moment dat hulp benodigd is.

U bent gedekt als u in Europa in het gedekte voertuig reist wanneer u hulp nodig heeft. De dekking geldt indien de auto letterlijk immobiel is door schade of storing.

De dekking van Land Rover Assistance geldt voor 36 maanden vanaf de datum van kentekenregistratie op het kentekenbewijs. Maximaal 100.000 kilometers.

Uitsluitingen

Land Rover Assistance biedt u een uitgebreide service. Er zijn echter gevallen waarin geen beroep kan worden gedaan op vergoeding van gemaakte kosten of uitvoering van diensten uit het servicepakket. Voor exacte voorwaarden verwijzen wij u naar het Servicecontract.