Hulp onderweg: Land Rover Assistance
Mocht u onverhoopt eens met pech worden geconfronteerd, dan
biedt Land Rover een zeer uitgebreide en hoogwaardige noodhulp, die
zorgt dat u snel en efficiënt weer op weg wordt geholpen.
In vrijwel alle Europese landen kunt u tot drie jaar (max.
100.000 km) na de afgiftedatum van het kenteken van uw auto en 24
uur per dag gratis rekenen op de best denkbare mobiliteitsgarantie.
Onze technici komen ter plaatse en maken uw Land Rover weer
rijklaar.
Hieronder leest u wat u allemaal mag verwachten wanneer u met
pech wordt geconfronteerd.
In geval van nood
Is uw Land Rover door pech of een ongeval gestrand en kunt u dus
niet meer rijden, neemt u dan direct contact op met Land Rover
Assistance. Land Rover Assistance is dag en nacht bereikbaar. U
krijgt een medewerker aan de lijn die de noodhulp in gang zet.
Vanuit Nederland: 020 - 851 22 82
Vanuit het buitenland: +31 - 20 - 851 22 82
Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, dient u
de volgende gegevens bij de hand te hebben wanneer u belt:
- Uw naam of de naam van de eigenaar van de auto;
- Ue plaats waar de auto zich bevindt;
- Het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent;
- Het chassisnummer/kenteken/model van de auto;
- Een beschrijving van het probleem.
Alle medewerkers spreken en verstaan meerdere talen en zullen
binnen de voorwaarden van de hulpverlening al het mogelijke doen om
u optimaal te helpen. Wij verzoeken u in een pechgeval zelf geen
maatregelen te nemen die Land Rover Assistance ook voor u kan
uitvoeren. Extra kosten die u dan maakt, kunnen namelijk niet
worden vergoed.
Reparatie ter plaatse
Land Rover Assistance stuurt een gespecialiseerde monteur naar u
toe, die zal proberen uw auto direct ter plaatse te herstellen en
weer rijdend te maken. Zo verliest u geen tijd en kunt u uw reis
meteen weer voortzetten.
Vervoer naar Land Rover dealer in de buurt
Kan uw auto niet direct ter plekke worden hersteld? Dan zorgt
Land Rover Assistance dat auto en inzittenden naar de
dichtstbijzijnde Land Rover dealer worden gebracht. Daar ontfermen
onze experts zich met gespecialiseerde apparatuur over uw auto om
deze zo snel mogelijk weer gerepareerd te krijgen.
Deze berging, welke uitsluitend plaatsvindt vanaf openbare wegen
of vanaf een plaats naast de openbare weg die wettelijk
toegankelijk is, wordt uitgevoerd door Land Rover Assistance en is
voor u geheel kosteloos.
Snelle levering van onderdelen
Wanneer Land Rover Assistance de auto voor reparatie naar een
Land Rover dealer heeft laten brengen en onderdelen die
noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van de auto niet ter
plaatse beschikbaar zijn, zal de verzending van deze onderdelen
naar de dealer die de reparatie uitvoert, worden georganiseerd en
betaald.
Over het algemeen zal de levering van onderdelen nooit meer dan
24 uur in beslag nemen.
Vervangend vervoer of hotelverblijf
Bevindt u zich in het buitenland en kan uw Land Rover niet op
dezelfde dag worden gerepareerd? Dan zorgen wij ervoor dat u daar
zo weinig mogelijk hinder van ondervindt. Land Rover Assistance zal
dan het volgende organiseren en vergoeden:
- Snel vervangend vervoer
U wordt in staat gesteld om uw reis naar uw bestemming voort te
zetten of om terug te keren naar huis (in het land waar de auto
staat geregistreerd). Daartoe biedt Land Rover Assistance
eersteklas vervoer per trein of, als de treinreis onder normale
omstandigheden langer duurt dan zes uur, vervoer per
lijnvlucht.
- Hotelkosten
Wij organiseren een viersterrenhotel (of gelijkwaardig) in de
omgeving waar u op reparatie van uw wagen kunt wachten. Deze
vergoeding geldt vanaf de eerste dag waarop de auto immobiel is,
voor een duur van maximaal twee dagen in het land waar de auto
staat geregistreerd, of maximaal zeven dagen elders in Europa
(indien de auto langdurig immobiel is).
- Gratis autohuur
Kan de auto, ondanks hulp onderweg of thuis niet dezelfde dag
worden gerepareerd, dan zal Land Rover Assistance de kosten van een
vervangende auto vergoeden. De vergoeding, tot het equivalent van
een huurauto uit het luxe segment (afhankelijk van beschikbaarheid
op het moment van immobiliteit), wordt betaald voor maximaal twee
dagen huur in het land waar de auto staat geregistreerd of maximaal
vier dagen elders in Europa. Als begunstigde bent u verplicht om te
voldoen aan de door het autoverhuurbedrijf gestelde
voorwaarden.
- Extra autohuur
Als de auto, nadat deze immobiel is geworden, niet op de door Land
Rover Assistance aangegeven datum is teruggebracht naar het land
waar de auto staat geregistreerd, zal een bedrag beschikbaar worden
gesteld om een andere auto te kunnen huren. De vergoeding tot een
equivalent van een huurauto uit het luxe segment, wordt betaald
voor maximaal twee dagen huur.
- Repatriëring van uw auto
Als blijkt dat uw auto niet binnen vijf werkdagen kan worden
gerepareerd, zal Land Rover Assistance de auto repatriëren en naar
het Land Rover Experience Centre vervoeren dat het dichtste bij uw
huisadres of de geplande bestemming is gevestigd. Daar repareren
wij uw auto dan zo snel mogelijk. Zo verliest u geen tijd met
wachten op uw auto. U reist zelf verder per trein of
vliegtuig.
In andere gevallen, wanneer de auto niet binnen 4 uur kan worden
gerepareerd, zal Land Rover zorgen voor eersteklas vervoer per
trein of, als de treinreis onder normale omstandigheden langer
duurt dan zes uur, vervoer per lijnvlucht (toeristenklasse) om u of
een door u aangewezen persoon, in staat te stellen de auto op te
halen. Het door Land Rover Assistance te betalen bedrag voor
repatriëring mag niet hoger zijn dan de restwaarde van de gedekte
auto.
- Douanerechten
Als het niet meer rendabel is om uw auto te repareren, betaalt Land
Rover de eventuele douanerechten die verschuldigd zijn als uw auto
in het buitenland achterblijft.
Voorwaarden voor de verlening van Land Rover
Assistance
Hieronder vindt u de voorwaarden van het Land Rover Assistance
Programma. Tevens beantwoorden onze medewerkers graag eventuele
vragen die u hierover mocht hebben.
- Welke auto is gedekt?
De Land Rover Assistance dekking is alleen geldig voor de Land
Rover waarop Land Rover Assistance van toepassing is. Dat is in elk
geval een auto goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg en
onderhouden volgens de Land Rover-fabrieksvoorschriften.
- Voor welke personen geldt het programma?
Begunstigden die zijn gedekt door Land Rover Assistance zijn de de
eigenaar, gebruikers of passagiers die binnen Europa in het gedekte
voertuig reizen op het moment dat hulp is benodigd.
- Waar geldt Land Rover Assistance?
Land Rover Assistance is geldig in deze Europese landen: Andorra,
België, Bulgarije, Denemarken (excl. Faeröer-eilanden), Duitsland,
Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië
(Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Hongarije, Italië,
Liechtenstein, Luxemburg, Kroatië, Monaco, Nederland, Noorwegen,
Oostenrijk, Polen, Portugal (excl. Madeira), Republiek Ierland,
Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl.
Balearische en Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (Europees
deel), Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland.
- Wanneer bent u gedekt?
U bent gedekt als u in Europa in het gedekte voertuig reist wanneer
u hulp nodig hebt. De dekking geldt indien de auto letterlijk
immobiel is door schade of storing.
- Hoe lang geldt de dekking?
De dekking van Land Rover Assistance geldt voor 36 maanden vanaf de
datum van kentekenregistratie op het kentekenbewijs. Er geldt geen
kilometerbeperking.
- Zijn er bijzondere voorwaarden?
De serviceverlening is alleen van toepassing indien Land Rover
Assistance de hulpverlening onderweg en thuis voor u regelt.
- Zijn er uitsluitingen?
Land Rover Assistance biedt u een uitgebreide service. Er zijn
echter gevallen waarin geen beroep kan worden gedaan op vergoeding
van gemaakte kosten of uitvoering van diensten uit het
servicepakket (zie voor exacte voorwaarden het
Servicecontract):
- Indien u of een andere bestuurder zelf noodhulp of
dienstverlening organiseert, zoals omschreven in het
servicecontract, zonder dat Land Rover Assistance vooraf
toestemming heeft verleend.
- Schade aan en/of verlies of vernietiging van eigendommen als
gevolg van de uitvoering van de dienstverlening. Hetzelfde geldt
ongedekte onkosten van welke aard dan ook.
- Bij verlies of elke wettelijke aansprakelijkheid die het gevolg
is van:
- Ioniserende straling of besmetting met radioactiviteit.
- Radioactief giftige explosieven of andere gevaarlijke
eigenschappen van explosieven met nucleaire samenstelling of
nucleaire bestanddelen ervan.
- Verlies, vernietiging of schade die een rechtstreeks gevolg is
van drukgolven, veroorzaakt door vliegtuigen of andere
luchtvaartuigen die zich verplaatsen met een snelheid gelijk aan of
hoger dan die van het geluid.
- Deelname aan autoraces aan autoraces, rally´s, snelheids- of
duurzaamheidstests, off-road activiteiten of training
hiervoor.
- Schade of letsel, opzettelijk veroorzaakt door de begunstigde,
of als gevolg van zijn/haar deelname aan een strafbare handeling of
overtreding.
- Verlies of schade, direct of indirect veroorzaakt door
oorlogshandelingen van welke aard dan ook, inclusief burgeroorlog,
rebellie, revolutie, machtsovername, rellen of burgerlijke
onlusten.
- Onderhoud aan het gedekte voertuig dat niet in overeenstemming
is met het geldende wegenverkeersreglement en met de richtlijnen
van de fabrikant.
- Welke onkosten dan ook, die onder normale omstandigheden door
de begunstigde zouden worden betaald, zoals brandstof of
tolgelden.